Mobile Shopping οι τάσεις για το 2017

Το 2016 αποτέλεσε μια κομβική χρονιά για το ηλεκτρονικό εμπόριο παγκοσμίως. Τα κινητά και τα tablets ήρθαν να προστεθούν δυναμικά στα μέσα που χρησιμοποιούσαν μέχρι τώρα οι καταναλωτές για τις αγορές τους μέσω ίντερνετ. Το 2017 θα αποτελέσει ακόμα μεγαλύτερη πρόκληση γενικά για το ηλεκτρονικό εμπόριο και πιο ειδικά για το mobile shopping. Ακολουθούν στοιχεία τα οποία θα μας βοηθήσουν να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα και να αποκτήσουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα για το mobile shopping.

Mobile Shopping οι τάσεις για το 2017

 

  • Σύμφωνα με την Pew Research πάνω απο το 64% των Αμερικανών καταναλωτών έχουν στην κατοχή τους ένα smartphone και το 80% των κατόχων χρησιμοποιούν τα smartphones τους για αγορές στο ίντερνετ.
  • Αυτό το χρόνο η Cyber Monday αποτέλεσε την πιο επικερδή μέρα  στην ιστορία του ηλεκτρονικού εμπορίου αφού τα συνολικά έσοδα μόνο στην Αμερική ανήλθαν στα 3 δισεκατομμύρια δολάρια.
  • Το 98% των Αμερικανών χρησιμοποιούν τα smartphones και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές τους κατά τη διάρκεια της μέρας πολλές φορές τα χρησιμοποιούν και ταυτόχρονα,έρευνες έχουν δείξει πως αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί στο άμεσο μέλλον.
  • Η Google τη χρονιά που πέρασε έκανε δηλώσεις και εξέδωσε κάποιες ανακοινώσεις για το θέμα της “mobile-friendly” διαδικτυακής εμπειρίας, αναγκάζοντας τους ιδιοκτήτες των site να τα προσαρμόσουν έτσι ώστε η mobile εμπειρία να μην υστερεί καθόλου σε σύγκριση με αυτή των σταθερών υπολογιστών. Προφανώς η Google έχει προεξοφλήσει τη ραγδαία μελλοντική αύξηση των αγορών μέσω  smartphone και θέλει να προετοιμάσει την αγορά.
  • Υπολογίζεται πως οι αγορές μέσω smartphone θα ανέλθουν στο 30% των συνολικών αγορών του ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2017.


Για χρόνια το κινητό αποτελούσε απλά ένα μέσο για πλοήγηση στο διαδίκτυο, για τον εντοπισμό της τοποθεσίας του καταστήματος, για εύρεση πληροφοριών για τα προϊόντα που μας ενδιαφέρουν ή για να μαζέψουμε εκπτωτικά κουπόνια. Τα smartphones όμως έφεραν την επανάσταση στo online shopping, τώρα μπορούμε να αγοράσουμε απευθείας από το smartphone οποιοδήποτε προϊόν. Καταλυτικό ρόλο για όλες αυτές τις αλλαγές έχουν οι Millennials καθώς αποτελούν το μεγαλύτερο όγκο καταναλωτών στην αγορά, με τις συνήθειές και τις προτιμήσεις τους να διαμορφώνουν σε μεγάλο βαθμό τις τάσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως. Οι εταιρίες με τη σειρά τους ψάχνουν τρόπους να ικανοποιήσουν αυτή τη μερίδα των καταναλωτών. Η πλειοψηφία των εταιρειών αναλύσεων online αγορών προβλέπουν για το 2017 το σύνολο των εσόδων στο e-commerce παγκοσμίως να  τριπλασιάζεται σε σύγκριση με πέρσι και υπολογίζεται ότι θα ανέλθουν στο ποσό των 290 δισεκατομμυρίων δολαρίων.   

Ακολούθως παρουσιάζουμε τις βασικότερες τάσεις του mobile shopping τις οποίες θα πρέπει οπωσδήποτε να "ακολουθήσετε" για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα:

  • Μετάβαση σε Mobile-friendly sites (responsive templates).
    Σήμερα οι καταναλωτές ενημερώνονται καθημερινά για  προϊόντα και υπηρεσίες σε διάφορες συσκευές και κανάλια. Ένα σύγχρονο web site θα πρέπει είναι το ίδιο λειτουργικό και εύχρηστο σε όλες τις πλατφόρμες επικοινωνίας και σε όλες τις δημοφιλείς συσκευές (android, ios, windows, linux, κλπ.). 
  • Δημιουργία προσαρμοσμένου περιεχομένου για τα Mobile-friendly web sites.  
    Το εταιρικό σας web site θα πρέπει να  είναι προσαρμοσμένο στις ιδιαιτερότητες της εκάστοτε mobile πλατφόρμας. Επίσης πρέπει να περιλαμβάνει σύντομα κείμενα, λιγότερες εικόνες, μικρές αλλά στοχευμένες επικεφαλίδες και χρήση μικρών παραγράφων.
  • Mobile Wallets.
    Για να πείσετε τους καταναλωτές σας να χρησιμοποιούν τα κινητά τους ως μέσα πληρωμής, θα πρέπει να κατευθύνετε την διαδικτυακή εμπειρία των καταναλωτών σας στο επόμενο βήμα και να την συνδέσετε πιο έντονα με τα mobile wallets. Όλα τα νέα smartphones τα οποία κυκλοφορούν διαθέτουν mobile wallets σαν στάνταρ, με τις εταιρίες κατασκευής smartphones να αναγνωρίζουν την σπουδαιότητα τους με την πλειοψηφία των εταιριών να διαθέτουν δικές τους εφαρμογές (Apple Pay, Samsung Pay κ.λ.π.). 
  • Εξοικειωμένο επιχειρησιακό περιβάλλον με τις mobile υπηρεσίες σας.
    Εκπαιδεύστε το προσωπικό σας ιδιαίτερα τους εργαζομένους στα τμήματα πωλήσεων και εξυπηρέτησης πελατών ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες που θα προκύψουν από τα διάφορα κανάλια επικοινωνίας, ώστε να μπορούν να εξυπηρετηθούν εξίσου αποδοτικά όλοι οι καταναλωτές σας. 

Η τάση του ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2017 φαίνεται να εστιάζεται στο mobile shopping. Οι δυνατότητες των smartphone αυξάνονται με ραγδαίους ρυθμούς δίνοντας μας όλο και περισσότερες λειτουργίες να βελτιώσουμε την αγοραστική “εμπειρία” του καταναλωτή.