BLOG

 

11 σίγουροι τρόποι για να αυξήσετε τον τζίρο του ηλεκτρονικού σας καταστήματος

Ποιος ιδιοκτήτης e-Shop δεν ονειρεύεται υψηλότερους αριθμούς πωλήσεων; Από την τόνωση της κυκλοφορίας του site σας ως και την αύξηση του αριθμού των παραγγελιών σας υπάρχουν αρκετές ευκαιρίες ανάπτυξης αν και πολλές θεωρούνται δαπανηρές και χρονοβόρες.

Tο να κάνετε σχεδιασμούς και να οργανώνετε στρατηγικές που θα απογειώσουν τις πωλήσεις και θα σας δώσουν το προβάδισμα, δεν είναι μια εύκολη αποστολή αλλά δεν θεωρείται και αδύνατη. Αρκεί να είστε επικεντρωμένοι και να εφαρμόζετε αυστηρά τους κανόνες ανάπτυξης που έχετε θέσει.

Για την αύξηση των πωλήσεων σας και την κερδοφορία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος δεν έχετε παρά να ακολουθήσετε και να εφαρμόσετε κάποιες από τις παρακάτω στρατηγικές: 

1. Βελτιώστε την εμπειρία των πελατών σας: Θα αγοράζατε από ένα κατάστημα που έχει ακατάστατη βιτρίνα ή μεγάλες ουρές αναμονής; Η βιτρίνα, η γρήγορη εξυπηρέτηση και πλοήγηση στο κατάστημα είναι ισοδύναμα με το σχεδιασμό, τη χρηστικότητα, και την ταχύτητα στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ωστόσο, το πιο σημαντικό στοιχείο για την επιτυχία του ηλεκτρονικού καταστήματος σας είναι η εμπειρία των πελατών σας. Τα δημοφιλή online καταστήματα (όπως Amazon, Zappos, BestBuy) εστιάζουν στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών τους με στόχο την βελτίωση της εμπιστοσύνης και ικανοποίησης τους, με επακόλουθο την αύξηση των πωλήσεων. Υπάρχουν τέσσερις τομείς όπου οι online έμποροι θα μπορούσαν άμεσα να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών τους, ενώ θέτουν τις βάσεις για διαδοχικές βελτιώσεις σε επακόλουθα χρονικά διαστήματα:

  • Υψηλή Ταχύτητα: Μια αργή ιστοσελίδα αποτρέπει  τους υποψήφιους αγοραστές στο να επισκεφτούν ξανά το ηλεκτρονικό κατάστημα και θα μπορούσε μάλιστα να τους αποτρέψει να επισκεφτούν το αντίστοιχο κατάστημα λιανικής πώλησης. Οι σημερινοί αγοραστές έχουν υψηλές προσδοκίες όταν πρόκειται να κάνουν μια αγορά ηλεκτρονικά. Ιστοσελίδες που παίρνουν πολύ χρόνο για να "φορτώσουν" μπορεί να οδηγήσουν σε αρνητική εικόνα της εταιρίας και σημαντικές απώλειες στο σύνολο των πωλήσεων.
  • 'Eξυπνη αναζήτηση και πλοήγηση:  Εάν οι online πελάτες σας κάνουν αγώνα για να βρουν τα προϊόντα που θέλουν, είναι πολύ πιθανό να εγκαταλείψουν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα χωρίς να κάνουν καμία αγορά. Αυτή η χαμένη ευκαιρία δεν είναι απλά μια χαμένη συναλλαγή αλλά ακόμα χειρότερα - βλάπτει τη φήμη του καταστήματός σας τόσο online όσο και offline.  Οι επιχειρήσεις που κάνουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους εύκολα στην πρόσβαση όχι μόνο ενθαρρύνουν τις αγορές, αλλά βελτιώνουν και την ικανοποίηση των πελατών τους.      
  • Λεπτομερείς πληροφορίες του προϊόντος:  Οι πελάτες σας δεν μπορούν να κρατήσουν το προϊόν στα χέρια τους όταν ψωνίζουν ηλεκτρονικά, έτσι στηρίζονται σε σας για να τους παρέχετε επαρκείς πληροφορίες προκειμένου να τους βοηθήσετε να πάρουν τις σωστές αποφάσεις κατά τις αγορές τους χωρίς ενδοιασμούς. Δώστε στους πελάτες σας λεπτομερείς  πληροφορίες και αξιολογήσεις των προϊόντων σας.  Παρέχετε άφθονες φωτογραφίες υψηλής ευκρίνειας και βίντεο των προϊόντων σας.  Επιτρέψτε στους πελάτες σας να γνωρίζουν πληροφορίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα των προϊόντων και λεπτομέρειες σχετικές με το κόστος και το χρόνο αποστολής των προϊόντων.
  • Eλκυστική εικαστική σχεδίαση του user interface: Στη διάρκεια της κατασκευής του ηλεκτρονικού σας καταστήματος δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην εμφάνιση, τα τυπογραφικά λάθη, τις εικόνες, τη συνοχή των θεμάτων και το εικαστικό στυλ. Όλα αυτά επηρεάζουν το πώς οι χρήστες αντιλαμβάνονται το website σας και το image που προβάλετε. Αυξήστε την αναγνωρισιμότητα του εμπορικού σας σήματος δημιουργώντας ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που ανταποκρίνεται στις εικαστικές προτιμήσεις και συνήθειες των πελατών σας.

2. Περισσότερη κίνηση μέσω των Social Media (Facebook, Twitter, Pinterest etc.): Αν δεν προωθήσετε το eshop σας, δεν θα έχετε κίνηση. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για την προώθηση της ιστοσελίδα σας, καμπάνιες Facebook, καμπάνιες Google, εγγραφή σε μηχανές αναζήτησης και σε ηλεκτρονικούς καταλόγους.  Όσον αφορά τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης διασφαλίστε και εκεί την σωστή παρουσία σας. Δημιουργήστε το προφίλ του καταστήματος σας και φροντίστε να προβάλετε τα προϊόντα σας με έξυπνους τρόπους (διαγωνισμούς, προσφορές, ελκυστικές φωτογραφίες, αξιόλογα έπαθλα) ενδιαφέροντα άρθρα συναφή με το προφίλ του καταστήματος σας. Τα comments και τα shares των ευχαριστημένων πελατών αποτελούν ένα καλό κίνητρο για να αγοράσουν και άλλοι από εσάς.

 3.  Email Marketing: Το email marketing αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για να προωθήσετε αποτελεσματικά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, να ενημερώσετε τους πελάτες σας για τα θέματα που τους ενδιαφέρουν, να αξιοποιήσετε καλύτερα τη σχέση σας με αυτούς, ν΄αυξήσετε τις πωλήσεις σας και να βρείτε νέους πελάτες. Παρακάτω παραθέτουμε μερικά παραδείγματα στοχευμένων  emails:

  •  Welcome Emails για νέους συνδρομητές.
  •  Μηνιαία ενημερωτικά Newsletters για νέα προϊόντα και promotions.
  •  Ενημερωτικά Emails με νέες αφίξεις για παρόμοια προϊόντα που αγοράζονται.
  •  Emails επικοινωνίας με πελάτες που εγκατέλειψαν το καλάθι τους( τον ρωτάτε αν χρειάζεται βοήθεια ή του υπενθυμίζετε ότι κάτι άφησε στο καλάθι του και μπορεί ακόμα να το αγοράσει).
  •  Emails υπενθύμισης και ενθάρρυνσης για αδρανείς πελάτες.
  •  Διαφημιστικά emails που περιλαμβάνουν προσφορές.
  •  Emails  για κάποια εκδήλωση που οργανώνετε ( σεμινάρια, εγκαίνια, παρουσίαση).

4. Πολιτική επιστροφής: Ως καταναλωτής αυτό είναι από τα πρώτα πράγματα που θα ψάξει κανείς πριν κάνει μια αγορά. Δεδομένου ότι είναι δύσκολο να είστε 100% βέβαιοι ότι θα μείνετε ευχαριστημένοι με το προϊόν που αγοράσατε ηλεκτρονικά, χρειάζεται να διαβάσετε αναλυτικά και να κατανοήσετε πλήρως την πολιτική του καταστήματος. Μια καλή θέση για την τοποθέτηση της πολιτικής επιστροφών είναι το κάτω μέρος της σελίδας του site. Να είστε ξεκάθαροι, σαφείς και συγκεκριμένοι έτσι ώστε να μην αφήνετε στον πελάτη σας κανένα περιθώριο να διστάσει!

5.  Δωρεάν ή χαμηλού κόστους αποστολές:  Προσφέρετε τη δυνατότητα στους πελάτες σας για δωρεάν ή χαμηλού κόστους μεταφορικά αυξάνοντας  το ποσοστό του τζίρου σας και μειώνοντας τον αριθμό  των εγκαταλελειμμένων καλαθιών.

  •  Όριο για δωρεάν ή χαμηλού κόστους αποστολές:   Κάντε το αν μπορείτε να το αντέξετε οικονομικά !! Αξίζει τον κόπο! Για παράδειγμα δωρεάν μεταφορικά για παραγγελίες άνω των 100 euro. Υπολογισμός κόστους αποστολής ανάλογα με τον τρόπο αποστολής και την περιοχή διαμονής του πελάτη.
  • Δυνατότητα Free Shipping πάνω από κάποια ποσό παραγγελίας ή κάποιο αριθμό τεμαχίων.
  • Δυνατότητα προσδιορισμού τρόπου αποστολής με βάση τη γεωγραφική περιοχή στην οποία είναι ο πελάτης.
  • Express παράδοση : Δώστε επιλογές στους πελάτες σας που χρειάζονται άμεσα τις παραγγελίες τους 1,2 ή 3 μέρες το αργότερο.
  • Flat Fee αποστολές: Αποτελεσματική στρατηγική σε προϊόντα που δεν διαφέρουν ιδιαίτερα σε βάρος και μέγεθος.
  • Δωρεάν επιστροφές: Τεχνική που βοηθάει στην αύξηση των παραγγελιών και τη δημιουργία μιας σχέσης εμπιστοσύνης ανάμεσα σε εσάς και τον πελάτη.  

6. Up-Selling, Cross-Selling: Το Up-selling και το cross-selling είναι δυναμικές τεχνικές πώλησης που κινητοποιούν τους πελάτες σας να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα κατά τη διάρκεια των αγορών τους στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Tο up-selling επιφέρει θεαματικά αποτελέσματα τόσο για εσάς (βελτίωση πωλήσεων) όσο και για τους πελάτες σας (καλύτερο shopping experience) εφόσον γίνεται διακριτικά και στοχευμένα με οδηγό τις πραγματικές ανάγκες των πελατών σας.  Με τις τεχνικές up-selling ενθαρρύνετε τον πελάτη σας να δαπανήσει περισσότερα απ' ότι σκόπευε, μέσω πρότασης για αγορά άλλης (προφανώς ακριβότερης) έκδοσης ή μάρκας του προϊόντος το οποίο βλέπει ή έχει επιλέξει στο καλάθι των αγορών του. Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που θα προτείνετε για up-sell θα πρέπει να έχουν επιλεγεί προσεκτικά προκειμένου να είναι του ίδιου τύπου ή συναφή με αυτά τα οποία ο πελάτης σκοπεύει να αγοράσει. Για την έξυπνη προώθηση τους χρησιμοποιήστε τίτλους όπως «Σχετικά προϊόντα» ή «Άλλοι πελάτες αγόρασαν». Δημιουργήστε στους πελάτες σας την αίσθηση του κατ’ επείγοντος, κάνοντας τους να πιστέψουν ότι θα χάσουν την προσφορά σας αν δεν αγοράσουν άμεσα. Χρησιμοποιήστε τίτλους όπως «Η προσφορά της εβδομάδας», «Διαθέσιμο μέχρι το τέλος του μήνα» κλπ.

Το cross-selling στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα δεν διαφέρει σε τίποτα από το cross-selling που εφαρμόζει ένας πωλητής σ’ ένα εμπορικό κέντρο με μόνη διαφορά την παρουσία του. Στην περίπτωση του online shopping θα πρέπει το σύστημα e-commerce να εφαρμόσει το cross-selling στη θέση του πωλητή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα cross-selling είναι όταν μπαίνουμε σε κατάστημα ρούχων για να αγοράσουμε ένα πουκάμισο και μια επιδέξια πωλητής μας «πείθει» προτείνοντας μας με έξυπνο και διακριτικό τρόπο ν’ αγοράσουμε επιπρόσθετα γραβάτα και μανικετόκουμπα. Σε άλλες περιπτώσεις φεύγουμε έχοντας αγοράσει δύο πουκάμισα με ένα ποσοστό έκπτωσης στην τελική τιμή. Το cross selling είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό σε περιόδους οικονομικής κρίσης, καθώς οι καταναλωτές δεν είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα για ένα τύπο προϊόντος ή υπηρεσίας, αλλά δεν θα απέκλειαν το ενδεχόμενο να ξόδευαν περισσότερο αγοράζοντας επιπρόσθετα και άλλα αγαθά ή υπηρεσίες συνοδευτικού ή συμπληρωματικού χαρακτήρα, αν αυτό συνεπάγεται κάποιο πρόσθετο όφελος (πχ. μια μικρή έκπτωση).

7. Ένα Blog για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα:  Το blog αποτελεί ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό εργαλείο και για την αύξηση της κυκλοφορίας του site σας αλλά και για τις πωλήσεις σας. Οι τρεις σοβαροί λόγοι για να ξεκινήσετε ένα blog :

  • Για να βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό την ιστοσελίδα σας να εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης. Ακόμη και με ένα μικρό αναγνωστικό κοινό , η βελτιστοποίηση της θέσης του site σας στις μηχανές αναζήτησης (SEO)  μπορεί να είναι τεράστια. Ένα blog παρέχει πρόσθετες σελίδες που περιλαμβάνουν σχετικές λέξεις κλειδιά και φράσεις και βοηθά το site σας να εμφανίζεται σε περισσότερες αναζητήσεις.
  • Για να πείτε την ιστορία σας:  Το Blog δίνει μια προσωπική φωνή στο κατάστημα σας και βοηθά στη δημιουργία μιας συναισθηματικής σύνδεσης με τους υφιστάμενους και  δυνητικούς πελάτες.
  • Για να τραβήξετε το ενδιαφέρον: Oι reporters και οι λεγόμενοι High profile bloggers  αναζητούν  πάντα καινούργια περιεχόμενα και ένα Blog για το τι ακριβώς πουλάτε μπορεί να είναι αυτό ακριβώς που ψάχνουν!!!!!!!!!!!

8. SEO: Με τον όρο SEO (Search Engine Optimization) εννοούμε ένα σύνολο ενεργειών που χρειάζεται να γίνουν σ' ένα website ώστε αυτό να είναι φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης και κατ'  επέκταση και προς τους ίδιους τους χρήστες του Website. Το SEO μπορεί να γίνει ο καλύτερος σας φίλος αλλά και ο χειρότερος εχθρός σας στην περίπτωση που οι αλγόριθμοι της Google δεν μπορούν να σας βρουν. Η συχνή ενημέρωση των Descriptions και Meta-descriptions αντικατοπτρίζουν με ακρίβεια το κατάστημα σας και βοηθούν στην προσέλκυση πελατών. Οι θεμελιώδεις παράγοντες που θα εστιάσετε για τη βελτιστοποίηση του Website σας είναι:

  • Ανάλυση Keywords: To site σας πρέπει να περιέχει τις λέξεις κλειδιά που θέλετε να στοχεύετε  τόσο σε τίτλο όσο και στο περιεχόμενο .
  • Βελτιστοποίηση του ίδιου του Website:  Πληροφορίες που χρειάζεται ο browser του χρήστη( Τίτλοι, Meta-Descriptions, Meta-Keywords), βελτιστοποίηση περιεχομένου (κείμενα – εικόνες), χρόνος φόρτωσης του Website, δημιουργία Sitemap, εσωτερική διασύνδεση των υποσελίδων.
  • Offsite βελτιστοποίηση: Δημιουργία εισερχόμενων links από άλλα website, καταχώρηση του site σε καταλόγους, social media κτλ.

9. Πολλαπλές εναλλακτικές μέθοδοι πληρωμών και ασφάλεια: Χρησιμοποιήστε πολλαπλές εναλλακτικές μεθόδους πληρωμών! Οι εναλλακτικές λύσεις για την εισαγωγή μεγάλου αριθμού πιστωτικών καρτών παρέχουν στους πελάτες σας περισσότερες επιλογές πληρωμών, εξορθολογισμό στην ολοκλήρωση μιας παραγγελίας. Τα Digital Wallets, οι λύσεις για κινητά και Online Use, οι υπηρεσίες μεταφοράς χρημάτων peer-to-peer και τα δίκτυα και οι πλατφόρμεςηλεκτρονικών πληρωμών θα  καλύψουν τις ανάγκες και των πιο απαιτητικών πελατών σας.

  • Δυνατότητα επιλογής τρόπου πληρωμής (αντικαταβολή, paypal, πιστωτική κάρτα, κτλ).
  • Διασύνδεση με τράπεζα για πληρωμή με πιστωτική κάρτα
  • Δυνατότητα προσδιορισμού τρόπου πληρωμής με βάση την γεωγραφική περιοχή του πελάτη.

Διασφαλίστε επίσης τις συναλλαγές σας με κάποιο πρωτόκολλο ασφαλείας ή φροντίστε να εκτελούνται στο περιβάλλον κάποιας τράπεζας γεγονός που εξασφαλίζει την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη.  Πρέπει να βεβαιώνετε τον πελάτη ότι τα στοιχεία που μας δίνει είναι εμπιστευτικά και χρησιμοποιούνται μόνο για τις ανάγκες των συναλλαγών. Έχετε σε κάποιο εμφανές σημείο εικονίδια που δηλώνουν ασφάλεια όπως ssl  ή εικονίδια συνεργαζόμενων τραπεζών.  Το E-shop σας δεν αρκεί μόνο να είναι αλλά και να φαίνεται ασφαλές!!!!  

10. Multi-Channels Use: Προσφορά των προϊόντων σας σε όσα περισσότερα κανάλια γίνεται. Εύκολο στα λόγια  δύσκολο στην πράξη, αλλά ξεκινώντας με ένα νέο κανάλι είναι μια καλή αρχή. Το E-Bay και το Amazon  σας παρέχει τη δυνατότητα να διερευνήσετε και άλλες δυνατότητες όπως για παράδειγμα να έχετε το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα και να εδραιώσετε το όνομα σας σ' αυτό. Μπορείτε να μάθετε επίσης την συμπεριφορά των πελατών σας και να προσφέρετε καλύτερες τιμές ή προσφορές από την ιστοσελίδα σας.  

11. Google analytics: Τα google analytics είναι ένα ισχυρό εργαλείο για την κατανόηση της συμπεριφοράς των επισκεπτών σας και την αλληλεπίδραση τους με το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Παρέχουν σημαντικές πληροφορίες για τον εντοπισμό των επισκεπτών σας τα ενδιαφέροντα τους όσον  αφορά το κατάστημα σας και σας βοηθούν να βελτιώσετε τις στρατηγικές marketing και την αύξηση των πωλήσεων σας.  

20 Ιαν 2015 - 00:00:00