BLOG

B LOG _

 

CONTENT MARKETING - Περιεχόμενο με Ποιότητα

Πως μπορείτε να κερδίσετε την προσοχή των μηχανών αναζήτησης, αλλά και να προσελκύσετε επισκέπτες που πραγματικά ενδιαφέρονται για το περιεχόμενο σας; 

 

 

Το content marketing είναι η λύση και ο πιο διαδεδομένος όρος στο χώρο του marketing τα τελευταία χρόνια.

 Τι είναι όμως το content marketing και ποια είναι η ιστορία του; 

Το content marketing είναι η διαδικασία δημιουργίας και  διάδοσης ποιοτικού και δωρεάν περιεχομένου με στόχο το conversion, τη μετατροπή δηλαδή των υποψήφιων πελατών σε πελάτες και των πελατών σε πελάτες κατ’εξακολούθηση. Το είδος του περιεχομένου (content) που μοιράζεστε θα πρέπει να είναι σχετικό με τις υπηρεσίες που προσφέρετε ή τα προϊόντα που πουλάτε. Όμως, το πιο σημαντικό σημείο της πρακτικής αυτής είναι το περιεχόμενο, να δίνει αξία σε αυτόν που το βλέπει και να αποτελεί το κίνητρο, να σας γνωρίσει, και να σας εμπιστευτεί τόσο ώστε να αναζητήσει τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρει η επιχείρησή σας.

Το περιεχόμενο αυτό θα πρέπει να είναι ποιοτικό, σχετικό με το αντικείμενο του διαφημιζόμενου και να ανανεώνεται με συνέπεια σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Στόχος του content marketing είναι ο διαφημιζόμενος να προσελκύσει και να αποκτήσει ένα όσο το δυνατόν ευρύτερο στοχευμένο κοινό με σκοπό την μετέπειτα μετατροπή του σε πελάτες.

Ο όρος content marketing άρχισε να ακούγεται το 2010 και με γοργούς ρυθμούς διαδόθηκε μέσα στο διάστημα 2011 – 2015.  Σε αυτό το διάστημα ο κόσμος των επιχειρήσεων κατάλαβε την ευεργετική επίδραση που θα μπορούσε να έχει η χρήση του content marketing και έτσι το business marketing άρχισε να λειτουργεί χέρι-χέρι με τη νέα αυτή πρακτική. Μέσα από αυτή την προσπάθεια προέκυψαν τα εξής ενδιαφέροντα συμπεράσματα: 

  • Ραγδαία αύξηση του brand awareness και του customer engagement
  • Διάδοση των νέων στα social media σε χρόνους ρεκόρ
  • Ευκολότερη επικοινωνία με πιθανούς μελλοντικούς πελάτες
  • Αξιοσημείωτη αύξηση του pagerank
  • Εγγύηση το υψηλής ποιότητας περιεχόμενο

 

Τα μυστικά συστατικά του πετυχημένου περιεχομένου: 

  • να είναι σχετικό με το κοινό που απευθύνεται
  • να είναι worth-sharing (να πετυχαίνει το πολυπόθητο virality)
  • να αποπνέει την αξιοπιστία του brand
  • να ενεργοποιεί το κοινό (call-to-action), ώστε να δημιουργεί engagement με τους χρήστες και να φέρνει leads

 

Πόσων ειδών Content Marketing υπάρχουν;

Μπορούμε να διακρίνουμε δύο ειδών Content Marketing:

Το διαδικτυακό Content Marketing και το Offline Content Marketing.

Το διαδικτυακό Content Marketing ξεκινά από εκεί όπου τα διαδικτυακά καταστήματα λειτουργούν ένα blog και στο οποίο δημοσιεύουν τακτικά άρθρα. Τα συγκεκριμένα άρθρα ενημερώνουν τους υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες για ζητήματα σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησής τους 

Αντίθετα, στην κατηγορία τoυ Offline Content Marketing περιλαμβάνονται επιχειρηματικά περιοδικά, τα οποία προσφέρουν πολλοί λιανέμποροι αλλά και γνωστά Brands.

Τι μορφή έχει το περιεχόμενο που χρησιμοποιούμε στο content marketing;

Το χρήσιμο περιεχόμενο που παρέχετε στο website σας  στα πλαίσια του content marketing, μπορεί να έχει πολλές μορφές, όπως:

Άρθρα, Blog, Posts, eBooks, eBrochures, Case Studies, Email/Newsletter, Φωτογραφίες, Information Guides,ιστοσελίδες, Microsites, Online Courses, Podcasts-Videocasts,Παρουσιάσεις, Δελτία Τύπου, Αναλυτικά χαρακτηριστικά προϊόντος,Reference Guides, Resource Libraries, RSS/XML Feeds, Videos Webinars/Webcasts, White Papers, Widgets, Workb

Που εφαρμόζεται το content marketing;

Το που θα διατεθεί το περιεχόμενο εξαρτάται αποκλειστικά από το τύπο του διαφημιζόμενου και τις ανάγκες του. Η σωστή τοποθέτηση προκύπτει από την εκπόνηση ενός σωστού και ολοκληρωμένουν digital strategy. Εδώ θα καταγράψουμε την πλήρη λίστα στην οποία μπορεί να διατεθεί το όποιο περιεχόμενο:

  • Blog που συνδέεται με το διαφημιζόμενο, το προϊόν του ή την υπηρεσία του. Το blog μπορεί να φιλοξενείται είτε στο ίδιο το site ή να είναι κάποιο εξωτερικό blog όπως π.χ. tumblrblogger, κ.α.

  • Στην παρουσιά του στα social media, όπως:

    Facebook, Twitter, You Tube, Google+, Pinterest, Instagram, Flickr

  • Σε newsletters που αποστέλλει ο διαφημιζόμενος

 

Κανόνες για τη δημιουργία περιεχομένου - Content Marketing

  • Τέλος με τα Non Stop προωθητικά μηνύματα

Περιεχόμενο με προωθητικά μηνύματα όχι μόνο δεν εμπνέει αλλά κουράζει και απογοητεύει υποψήφιους πελάτες. Οι λέξεις 'έμπνευση' και 'ενθουσιασμός' είναι βασικές στη δημιουργία ενός ποιοτικού περιεχομένου.

  • Σχετικό περιεχόμενο

Περιεχόμενο το οποίο δεν είναι σχετικό με το κοινό που θέλουμε να προσελκύσουμε δεν θα παράγει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Βασικός κανόνας του Content Marketing είναι να ικανοποιήσει τους υποψήφιους πελάτες της επιχείρησης έστω και αν δεν περνάει άμεσα το μήνυμα της επιχείρησης.

  • Σωστή πληροφόρηση

Το περιεχόμενο που δημιουργεί μια επιχείρηση πρέπει να δίνει απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα και προβληματισμούς των υποψήφιων πελατών της. Περιεχόμενο που δεν παρέχει απαραίτητες πληροφορίες σε θέματα που ενδιαφέρουν το κοινό της επιχείρησης αποτελεί μόνο σπατάλη χρόνου και για το κοινό αλλά και για την επιχείρηση.

  • Να είναι σχετικό με την επιχείρηση

Το Content πρέπει να εξυπηρετεί τουλάχιστον έναν από τους στόχους που έχει θέσει η επιχείρηση στο ευρύτερο Marketing Plan. Αν δεν έχουμε στο μυαλό μας το στόχο της επιχείρησης κατά την διάρκεια παραγωγής περιεχομένου τότε χάνουμε άσκοπα το χρόνο μας.
 

  •  Να είναι καλοδουλεμένο

Το περιεχόμενο που παράγουμε πρέπει να είναι προσεκτικά δουλεμένο ώστε να αποφευχθούν ακόμη και τα μικρότερα λάθη. Πρόχειρη παραγωγή περιεχομένου όχι μόνο δεν θα βοηθήσει την επιχείρησή μας αλλά θα βλάψει τη φήμη της.

Tα μεγάλα πλεονεκτήματα του του Μάρκετινγκ Περιεχομένου είναι τα ακόλουθα:

  • Το Content Marketing με αμεσότητα και ειλικρίνεια, βοηθάει τους πελάτες σας να αγοράσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας: Το κατάλληλο περιεχόμενο στο website σας δείχνει με καθαρό τρόπο τα πλεονεκτήματα από τη χρήση του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας, οδηγώντας βήμα-βήμα τον υποψήφιο πελάτη στο να γίνει πελάτης σας.
  • Παρέχει αξιόλογες πληροφορίες στους υποψήφιους πελάτες σας: Αυτό δημιουργεί δυνατούς δεσμούς ανάμεσα στον υποψήφιο πελάτη σας και την εταιρεία σας.
  • Αποτελεί τον πιο φθηνό τρόπο για να προσελκύσετε νέους πελάτες: Σε αντίθεση με τη διαφήμιση, που πρέπει διαρκώς να ξοδεύετε για να έχετε νέους υποψήφιους πελάτες, με το Content Marketing χτίζετε ένα δικό σας κανάλι προσέλκυσης υποψήφιων πελατών, το οποίο, όσο περνάει ο χρόνος, γίνεται ολοένα και πιο αποτελεσματικό.
  • Είναι η πιο αποτελεσματική στρατηγική για να ξεχωρίσετε στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης,προσελκύοντας ένα μεγάλο αριθμό online επισκεπτών: Tο καλό περιεχόμενο είναι το αποτέλεσμα διαφόρων παραμέτρων. Αν μπορέσεις να διασφαλίσεις πως αυτοί οι παράμετροι θα δημιουργήσουν περιεχόμενο που θα παραμένει σχετικό, ενδιαφέρον και χρήσιμο ενώ ταυτόχρονα αξιοποιεί στρατηγικές SEO τότε έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες αυτό το περιεχόμενο να ξεχωρίσει σε σύγκριση με άλλα και γιατί όχι να βρεθεί στην κορυφή των σχετικών αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.
  • Προσελκύει και πολλούς απευθείας online επισκέπτες εκτός από τις μηχανές αναζήτησης: Εκτός από το να ξεχωρίσετε στις μηχανές αναζήτησης, το χρήσιμο περιεχόμενο που δημοσιεύετε στο website σας θα προσελκύσει και απευθείας online επισκέπτες. Αυτοί θα βρουν το περιεχόμενό σας όχι από τις μηχανές αναζήτησης, αλλά από κάποιον φίλο τους μέσω των social media, από links από άλλα blogs και websites, από συστάσεις ή emails από φίλους ή συναδέλφους τους που τους αρέσει το περιεχόμενό σας, κοκ.

Το Content Marketing είναι ένας πολύ καλός και ικανός τρόπος για να δημιουργηθεί engagement με τους χρήστες και να επικοινωνήσουμε συγκεκριμένες πληροφορίες, ώστε να επιτύχουμε το επιθυμητό conversion (π.χ. αγορά προϊόντος, εγγραφές κλπ).

Το μάρκετινγκ περιεχομένου δημιουργεί ένα «ρεύμα» πελατών που δεν στερεύει ποτέ – αρκεί να το συντηρείτε με έξυπνο τρόπο.

04 Μαρ 2015 - 00:00:00