BLOG

 

Πώς να φτιάξετε μια επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια στα Social Media

Η διαφήμιση στα social media αποτελεί πλέον αναπόσπαστη λειτουργία marketing κάθε επιχείρησης η οποία έχει ως στόχο να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα της, να διευρύνει το πελατολόγιο της και να βελτιώσει τις πωλήσεις της. Είναι μια σχετικά πρόσφατη τεχνική διαφήμισης αφού τα social media εμφανίστηκαν στην ζωή μας τα τελευταία χρόνια σε σύγκριση με τις υφιστάμενες τεχνικές και λειτουργίες που υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια. Ξεχωρίζουν όμως γιατί έφεραν στο χώρο της διαφήμισης τη δυνατότητα να διαφημιστούμε εύκολα, γρήγορα και με χαμηλό σχετικά κόστος. Επιπρόσθετα, μπορούμε να παρακολουθήσουμε την πορεία της διαφήμισής μας σε πραγματικό χρόνο και να εφαρμόσουμε αλλαγές ή διορθώσεις όταν δεν αποδίδει τ' αναμενόμενα αποτελέσματα. Πολλές επιχειρήσεις διαφημίζονται μέσω των social media χωρίς να γνωρίζουν πως να χρησιμοποιήσουν αποδοτικά τα εργαλεία που τους παρέχονται. Κατά συνέπεια ξοδεύουν άσκοπα τον προϋπολογισμό τους χωρίς να έχουν τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.

 

Ακολουθεί μια λίστα με πρακτικές συμβουλές και οδηγίες με τις οποίες η επιχείρηση σας θα μπορέσει να δημιουργήσει μια πετυχημένη διαφημιστική καμπάνια στα social media.

 

1. Θέστε στόχους και προσδιορίστε το κοινό της διαφημιστικής σας καμπάνιας

Πριν προβείτε σε οποιαδήποτε ενέργεια θα πρέπει να θέσετε στόχους και να ορίστε τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα της καμπάνιας σας. Πιθανοί στόχοι που μπορούσε να έχει θέσει η επιχείρηση σας είναι η αύξηση του engagement, η μείωση του bounce rate και η αύξηση του μέσου χρόνου παραμονής στο eshop ή το website. Δεν γίνεται να τους θεωρείτε όλους υποψήφιους πελάτες σας, θα πρέπει να επικεντρωθείτε σε ένα κοινό με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Επίσης, τα περισσότερα social media σας παρέχουν τη δυνατότητα να προσδιορίσετε το κοινό (custom audience) κάνοντας τα πράγματα πιο απλά. Πιο συγκεκριμένα, τα social media σας δίνουν την δυνατότητα να προσδιορίσετε το κοινό που θα διαφημιστείτε με βάσει την ηλικία, την εθνικότητα, την περιοχή διαμονής, τις προτιμήσεις όπως και την τοποθεσία που θα είναι εμφανής η διαφήμιση σας. Εάν δεν ορίσετε ένα πλάνο δράσεων και συγκεκριμένων μετρήσιμων στόχων  τότε η διαφημιστική σας καμπάνια είναι καταδικασμένη να αποτύχει.

2. Παρακολουθήστε και αναλύστε τα στατιστικά στοιχεία - Insights 

Πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε διαφημιστική καμπάνια θα πρέπει πρώτα να συλλέξετε τις πληροφορίες για τα post, τις φωτογραφίες και τα βίντεο που έχουν ήδη αναρτηθεί στην εταιρική σας σελίδα. Μπορούμε να δούμε ποιες αναρτήσεις είχαν την μεγαλύτερη απήχηση και conversion rate, βάση των πληροφοριών αυτών θα κατασκευάσουμε το “ιδανικό” προφίλ καταναλωτή το οποίο θα στοχεύσουμε όπως αναφερθήκαμε προηγουμένως. Για παράδειγμα, μπορεί η σελίδα σας να έχει έναν ικανοποιητικό αριθμό ακόλουθους (followers) χωρίς να συνοδεύεται με την ανάλογη επισκεψιμότητα. Σε αυτή την περίπτωση η διαφήμιση σας μπορεί απλά να ενισχύσει την απόδοση της ανάρτησης σας στοχεύοντας στην αύξηση της μελλοντικής οργανικής επισκεψιμότητας και την αύξηση της αναγνωρισιμότητας  της επιχείρησης σας.

 

3. Η διαφήμιση θα πρέπει να συνοδεύεται  από “σωστά” Landing Pages

Έχει παρατηρηθεί αρκετές φορές όταν μια διαφήμιση συνοδεύεται από κάποιο landing page   αυξάνεται το engagement και η αναλογία κλικ προς τον αριθμό των εμφανίσεων (Click Through Rate) της διαφήμισης. Εάν όμως η landing page που συνοδεύει τη διαφήμιση δεν σχετίζεται άμεσα με αυτή, μπορεί να οδηγήσει σε αποπροσανατολισμό του πελάτη και στην αποχώρηση του από το eshop ή το website σας αυξάνοντας το bounce rate και μειώνοντας το engagement.  Αποφύγετε αυτό το λάθος, μην βάλετε τον πελάτη σε διαδικασία να ψάξει για το προϊόν ή την πληροφορία που τον ενδιαφέρει. Ο αποπροσανατολισμός αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους λόγους αποτυχίας μιας διαφημιστικής καμπάνιας αφού θα οδηγήσει τον καταναλωτή στην εγκατάλειψη του eshop χωρίς να πραγματοποιήσει κάποια αγορά. Επομένως, φροντίστε η σελίδα που θα συνοδεύει την διαφήμισή σας να είναι άμεσα σχετιζόμενη και συναφής νοηματικά με αυτή. Θα πρέπει να αποτελεί λογική συνέχεια του αρχικού διαφημιστικού σας μηνύματος προκειμένου να υπάρχει ροή στο σενάριο σας. 

4. Μην υποτιμάτε την δύναμη της εικόνας και του βίντεο

Οι περισσότεροι διαφημιστές δίνουν μεγάλη έμφαση στη συγγραφή πολύ καλών και στοχευμένων κειμένων χωρίς όμως να δίνουν την ίδια σημασία στην εικόνα και το βίντεο. Οι χρήστες των social media έχουν εξοικειωθεί και αλληλεπιδρούν σε μεγαλύτερο ποσοστό με διαφημίσεις που περιέχουν εικόνες και βίντεο.  Ο “παραδοσιακός” τρόπος διαφήμισης που συνοδεύεται από ένα απλό κείμενο δεν κάνει την διαφήμιση σας να ξεχωρίζει και το ποσοστό αλληλεπίδρασης σε σύγκριση με τη διαφήμιση που περιέχει οπτικοακουστικό υλικό είναι πολύ χαμηλό. Επομένως, για να αυξήσουμε το engagement και το conversion rate στις διαφημίσεις μας θα πρέπει να  προσφέρουμε υψηλής ποιότητας εικόνες και βίντεο στους πελάτες όπως έδειξε άλλωστε και σχετική έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Facebook.

 

5. Παρακολούθηση και ανάλυση των αποτελεσμάτων της καμπάνιας σας καθώς αυτή εξελίσσεται

Τα κοινωνικά δίκτυα μας παρέχουν την δυνατότητα να παρακολουθούμε τα αποτελέσματα της διαφημιστικής μας καμπάνιας όσο αυτή εξελίσσεται δίνοντας μας την δυνατότητα να επεξεργαστούμε το περιεχόμενο και τις παραμέτρους των διαφημίσεών μας. Οπότε, εάν δούμε ότι δεν εξελίσσεται όπως θα θέλαμε έχουμε τη δυνατότητα πραγματοποίησής αλλαγών για την άμεση βελτίωση της καμπάνιας. Παραδείγματα παραμέτρων τους οποίους μπορούμε ν' αλλάξουμε είναι το budget, το κοινό το οποίο στοχεύουμε, το κείμενο που συνοδεύει την διαφήμιση όπως και τη διάρκεια της καμπάνιας μέχρι εκείνη την στιγμή. Στοιχεία τα οποία μπορούν να μας βοηθήσουν να αυξήσουμε την αποτελεσματικότητα της διαφημιστικής μας καμπάνιας.

Πριν προχωρήσετε στο “στήσιμο” οποιασδήποτε διαφημιστικής καμπάνιας θα πρέπει να κατανοήσετε τις ιδιαιτερότητες και τις λειτουργίες της κάθε πλατφόρμας ( Facebook, Twitter, Instagram κ.α ). Δραστηριοποιηθείτε στα κοινωνικά δίκτυα στα οποία η επιχείρηση σας έχει τεχνογνωσία και απήχηση. Είναι πιο αποτελεσματικό να είστε αποδοτικοί σε λιγότερα κανάλια επικοινωνίας παρά να έχετε μια μέτρια παρουσία σε όλα. Εκτός και αν διαθέτετε εξειδικευμένη ομάδα που ασχολείται εξολοκλήρου με την προβολή της εταιρίας σας  στα  social media. 


Περισσότερες πληροφορίες για υπηρεσίες social media marketing εδώ.

25 Ιαν 2017 - 00:00:00