Αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα για το 2012!

Σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έρευνα 2012 του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών) για τις πωλήσεις λιανικής (B2C) από το διαδίκτυο είχαμε τα ακόλουθα αποτελέσματα:

  • To 2012 1,9 εκ. Έλληνες αγόρασαν online προϊόντα και υπηρεσίες συνολικής αξίας € 2,9 δις Ευρώ από € 1,8 δις Ευρώ το 2011!!!

  • Οι Έλληνες καταναλωτές ξόδεψαν για τις αγορές τους μέσω του διαδικτύου σε ετήσιο επίπεδο κατά μέσο όρο € 1.600 από € 1.200 το 2011.

  • Ο μέσος όρος ετήσιων αγορών ανά καταναλωτή υπολογίζεται σε 20 από 15 το 2011.

  • Από το σύνολο των αγορών μόνο το 61% πραγματοποιήθηκε σε Ελληνικά eCommerce sites (σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπου το 80% των αγορών πραγματοποιείται από εθνικά sites).

  • Η κατηγορία των ταξιδιωτικών υπηρεσιών παρουσίασε την μεγαλύτερη ετήσια αύξηση πωλήσεων (1η θέση από 3η το 2011). Ενώ ιδιαίτερα σημαντική ήταν και η αύξηση πωλήσεων στην κατηγορία ειδών ένδυσης και υπόδησης (στην 5η θέση από την 10η το 2011) εξαιτίας των προτιμήσεων των Ελλήνων καταναλωτών σε επώνυμα και φθηνά προϊόντα (προσφορές).

  • Από το συνολικό ετήσιο τζίρο τα 2/3 αφορούν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τεχνολογίας και τουρισμού και μόνο το 1/3 τις υπόλοιπες 20 κατηγορίες.

Η δυναμική του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα υπογραμμίζεται από το γεγονός ότι οι online καταναλωτές για το 50% των αγορών που έκαναν το 2012 σε φυσικά καταστήματα, είχαν ήδη πραγματοποιήσει έρευνα αγοράς στο διαδίκτυο (ROBO: Research Online Buy Offline).

Παράγοντες επιλογής ηλεκτρονικού καταστήματος

Οι σημαντικότεροι παράγοντες που επηρεάζουν τους Έλληνες καταναλωτές στην επιλογή ηλεκτρονικού καταστήματος ταξινομημένοι βάσει των ποσοστών απαντήσεων είναι :

  • 71% Ο ασφαλής τρόπος πληρωμής μέσω γνωστού φορέα (security)
  • 50% Οι ξεκάθαροι όροι χρήσης (π.χ. πολιτική επιστροφής προϊόντων, εγγύηση κλπ.).
  • 47% Η ταχύτητα και η ευκολία πλοήγησης και αναζήτησης προϊόντων και υπηρεσιών (user experience)
  • 45% Η δυνατότητα αυτοματισμών και λειτουργιών εξυπηρέτησης κατά τη διάρκεια και μετά την διαδικασία αγορών (online customer service)
  • 45% Η χρηστικότητα και η σχεδίαση του web site (user experience)
  • 35% Η ύπαρξη αντίστοιχου φυσικού καταστήματος για εξυπηρέτηση μετά τις αγορές
  • 33% Το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι γνωστό ή/και ανήκει σε γνωστή εταιρία (brand)
  • 31% H παρουσία καλών κριτικών σε social media, blogs και forums

 

 

Αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα για το 2012!

 

Συμπεράσματα

Η ετήσια (2012) αύξηση του τζίρου των λιανικών πωλήσεων ηλεκτρονικών καταστημάτων αποτελεί αξιοσημείωτο γεγονός δεδομένου του ιδιαίτερα δυσμενούς οικονομικού κλίματος. Συνεπακόλουθα, ηonline δραστηριοποίηση των Ελληνικών εταιριών λιανικού εμπορίου κρίνεται επιβεβλημένη. Η προοπτική περαιτέρω βελτίωσης και ανάπτυξης είναι εξασφαλισμένη με βάση τους ακολούθους παράγοντες:

 

  • Αυξανόμενος αριθμός χρηστών στο διαδίκτυο μέσα από τη χρήση των smart phones και των tablets.

  • Αύξηση των online Ελλήνων καταναλωτών λόγω της δυναμικής που παρουσιάζεται τα τελευταία χρόνια.

  • Μεγαλύτερο μερίδιο από το σύνολο των online πωλήσεων για τις Ελληνικές εταιρίες λιανικής με βάση τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (επιπλέον 20% τουλάχιστον)

 

Για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται ήδη ή σκοπεύουν να δραστηριοποιηθούν εμπορικά μέσω διαδικτύου οι παράγοντες επιλογής ηλεκτρονικού καταστήματος των καταναλωτών αποτελούν οδηγό για τα μελλοντικά τους πλάνα. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό και ελπιδοφόρο για τις νέες ή τις μικρομεσαίες εταιρίες το γεγονός ότι η ύπαρξη φυσικού καταστήματος και το brand κατατάσονται στην 6η και 7η θέση αντιστοίχως!