Αυξήστε τις πωλήσεις σας βελτιώνοντας την εμπειρία των πελατών σας

Θα αγοράζατε από ένα κατάστημα που έχει ακατάστατη βιτρίνα ή μεγάλες ουρές αναμονής; Τι θα λέγατε αν έπρεπε να ψάξετε ώρες για να βρείτε τα αγαπημένα σας προϊόντα; Η βιτρίνα, η γρήγορη εξυπηρέτηση και πλοήγηση στο κατάστημα είναι ισοδύναμα με το σχεδιασμό, τη χρηστικότητα, και την ταχύτητα στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η σωστή δόμηση και ταξινόμηση των περιεχομένων, η χρήση κατάλληλης ονοματολογίας (αρχιτεκτονική πληροφόρησης), το ελκυστικό και εύχρηστο γραφικό περιβάλλον, και η ταχύτατη εμφάνιση των ιστοσελίδων, αποτελούν δομικά στοιχεία της εμπειρίας (customer experience) που αποκομίζουν οι πελάτες σας όταν επισκέπτονται το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Αυξήστε τις πωλήσεις σας βελτιώνοντας την εμπειρία των πελατών σας

Προσφορές, εκπτώσεις, εύκολες  επιστροφές, δωρεάν ή με χαμηλό κόστος αποστολές, είναι τακτικές μάρκετινγκ και πωλήσεων που κάθε ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνει. Ωστόσο, το πιο σημαντικό στοιχείο για την επιτυχία του ηλεκτρονικού καταστήματος σας είναι η εμπειρία των πελατών σας. Τα δημοφιλή online καταστήματα (όπως Amazon, Zappos, BestBuy) εστιάζουν στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών τους με στόχο την βελτίωση της εμπιστοσύνης και ικανοποίησης τους, με επακόλουθο την αύξηση των πωλήσεων.

Με βάση τα αποτελέσματα των εκτεταμένων δοκιμών χρηστικότητας των επιτυχημένων web sites ηλεκτρονικού εμπορίου υπάρχουν τέσσερεις τομείς όπου οι έμποροι θα μπορούσαν άμεσα να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών τους, ενώ θέτουν τις βάσεις για διαδοχικές βελτιώσεις σε επακόλουθα χρονικά διαστήματα.

1.  Υψηλή Ταχύτητα

Σύμφωνα με μελέτη της Forrester Consulting, το "40 τοις εκατό των online καταναλωτών δεν θα περιμένει περισσότερο από 2-3 δευτερόλεπτα για την φόρτωση μιας ιστοσελίδας πριν την εγκατάλειψη του web site". Η μελέτη δείχνει επίσης ότι μια αργή ιστοσελίδα αποτρέπει  τους υποψήφιους αγοραστές στο να επισκεφτούν ξανά το ηλεκτρονικό κατάστημα και θα μπορούσε μάλιστα να τους αποτρέψει να επισκεφτούν το αντίστοιχο κατάστημα λιανικής πώλησης. Οι σημερινοί αγοραστές έχουν υψηλές προσδοκίες όταν πρόκειται να κάνουν μια αγορά ηλεκτρονικά. Ιστοσελίδες που παίρνουν πολύ χρόνο για να "φορτώσουν" μπορεί να οδηγήσουν σε αρνητική εικόνα της εταιρίας και σημαντικές απώλειες στο σύνολο των πωλήσεων.

2. Έξυπνη αναζήτηση και πλοήγηση

Εάν οι online πελάτες σας κάνουν αγώνα για να βρουν τα προϊόντα που θέλουν, είναι πολύ πιθανό να εγκαταλείψουν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα χωρίς να κάνουν καμία αγορά. Αυτή η χαμένη ευκαιρία δεν είναι απλά μια χαμένη συναλλαγή αλλά - ακόμα χειρότερα - βλάπτει τη φήμη του καταστήματός σας τόσο online όσο και offline. Προβλήματα κατά την αναζήτηση και εντοπισμό προϊόντων και υπηρεσιών, κάνουν τις αγορές λιγότερο ευχάριστες για τους υποψήφιους online πελάτες. Οι επιχειρήσεις που κάνουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους εύκολα στην πρόσβαση όχι μόνο ενθαρρύνουν τις αγορές, αλλά βελτιώνουν και την ικανοποίηση των πελατών τους.

3. Λεπτομερείς πληροφορίες του προϊόντος

Θα πρέπει να δώσετε όσο γίνεται περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα σας προκειμένου να ενθαρρύνετε τους υποψήφιους πελάτες σας να αγοράσουν με σιγουριά τα προϊόντα σας. Οι πελάτες σας δεν μπορούν να κρατήσουν το προϊόν στα χέρια τους όταν ψωνίζουν ηλεκτρονικά, έτσι στηρίζονται σε σας για να τους παρέχετε επαρκείς πληροφορίες προκειμένου να τους βοηθήσετε να πάρουν τις σωστές αποφάσεις κατά τις αγορές τους χωρίς ενδοιασμούς. Δώστε στους πελάτες σας λεπτομερείς  πληροφορίες και αξιολογήσεις των προϊόντων σας.  Παρέχετε άφθονες φωτογραφίες υψηλής ευκρίνειας και βίντεο των προϊόντων σας.  Επιτρέψτε στους πελάτες σας να γνωρίζουν πληροφορίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα των προϊόντων και λεπτομέρειες σχετικές με το κόστος και το χρόνο αποστολής των προϊόντων.

4.  Ελκυστική εικαστική σχεδίαση του user interface

Το ηλεκτρονικό σας κατάστημα είναι τόσο καλό όσο το αντιλαμβάνονται οι επισκέπτες σας. Μελέτες έχουν αποδείξει ότι η πλειοψηφία των επισκεπτών ενός website ψάχνουν για οπτικές ενδείξεις κατά την αξιολόγηση της αξιοπιστίας του. Στη διάρκεια της κατασκευής του ηλεκτρονικού σας καταστήματος δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην εμφάνιση, τα τυπογραφικά λάθη, τις εικόνες, τη συνοχή των θεμάτων και το εικαστικό στυλ. Όλα αυτά επηρεάζουν το πώς οι χρήστες αντιλαμβάνονται το website σας και το είδος της εικόνας που προβάλετε. Αυξήστε την αναγνωρισιμότητα του εμπορικού σας σήματος δημιουργώντας ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που ανταποκρίνεται στις εικαστικές προτιμήσεις και συνήθειες των πελατών σας.

Tags: shopping experience , user experience , ηλεκτρονικο εμποριο , κατασκευή eshop , κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος