Black Friday & Cyber Monday - 7 βήματα για να είστε έτοιμοι

Καθώς πλησιάζει η εορταστική περίοδος, οι έμποροι λιανικής πώλησης σε ολόκληρη τη χώρα ετοιμάζουν ένα σχέδιο δράσης για να προσεγγίσουν περισσότερους πελάτες κατά τη διάρκεια της πιο πολυσύχναστης περιόδου αγορών του έτους.

black_friday_2018

Η Black Friday και η Cyber Monday είναι τα μεγαλύτερα εμπορικά γεγονότα για τους λιανοπωλητές και για το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς οι κυνηγοί αγορών και οι αγοραστές των Χριστουγέννων θα βγουν κατά κύματα. Είναι σημαντικό για τα καταστήματα να έχουν ένα σχέδιο δράσης ώστε να επωφεληθούν από τη δύναμη αυτών των αγοραστικών ημερών και να αξιοποιήσουν στο έπακρο την περίοδο των εορτών. Έχουμε δημιουργήσει μια λίστα ελέγχου με οργανωτικά βήματα και συμβουλές για να ετοιμάσετε το e-shop σας.

 

Βήμα 1. Προσδιορίστε σε ποιο προωθητικό κανάλι θα εστιάσετε

Το πρώτο βήμα είναι να εκτιμήσετε πού θα εστιάσετε τις ενέργειές σας κατά τη διάρκεια των Black Friday και Cyber Monday. Ο καλύτερος τρόπος είναι η επιλογή ανάμεσα σε τουλάχιστον δύο ή τρία κανάλια μάρκετινγκ. Το μάρκετινγκ του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και το remarketing είναι δύο από τις καλύτερες στρατηγικές. Έχουν υψηλότερες ποσοστά μετατροπής από τις τυπικές διαφημίσεις και είναι εύκολο να προσαρμοστούν ώστε να μπορείτε να στοχεύσετε στην υπάρχουσα βάση των πελατών σας με προσφορές που πραγματικά επιθυμούν. Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι μακράν η οικονομικότερη μορφή εκστρατειών που σας επιτρέπει να ελέγχετε το σχεδιασμό και τη διάταξη των μηνυμάτων σας.

Βήμα 2. Επιλέξτε μια προώθηση

Τι είδους προωθήσεις σκοπεύετε να κάνετε; Είναι μαζικές εκπτώσεις; Είναι για περιορισμένο χρονικό διάστημα; Είναι κωδικοί εκπτωτικών κουπονιών; Είναι δώρα ή διαγωνισμοί; Όσο πιο συγκεκριμένοι είστε σχετικά με την πραγματική αξία των προτάσεών σας, τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα έχετε.

Βήμα 3. Καθορίστε το κοινό σας

Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις δαπάνες μάρκετίνγκ, θα πρέπει να καθορίσετε με ακρίβεια το αγοραστικό κοινό σας. Χρησιμοποιήστε την κατάτμηση (segmentation) για να μοιράσετε τη λίστα σας σε ομάδες για πιο στοχευμένες και αποτελεσματικές καμπάνιες. Για παράδειγμα, μπορείτε να προσφέρετε στους 10 κορυφαίους ή στους πιο συχνούς αγοραστές σας μέσα στο έτος, μια ειδική προσφορά ως VIP για την Black Friday ή την Cyber Monday για να ανταμείψετε την αφοσίωση τους.

Βήμα 4. Δημιουργήστε ένα ημερολόγιο προώθησης για την Black Friday & τη Cyber Monday

Ένα προωθητικό ημερολόγιο είναι απαραίτητο για να διασφαλίσετε ότι θα μείνετε στο χρονοδιάγραμμα σχετικά με το σχέδιο μάρκετινγκ. Πρέπει να έχετε ημέρες και ώρες για να καθορίζονται οι ενημερώσεις των προωθητικών ενεργειών για διαφημιστικά banner, κοινωνικές καμπάνιες, καμπάνιες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, νέα σχέδια ιστοσελίδων, ενημερώσεις σελίδων προορισμού, προωθήσεις νέων εκστρατειών κ.ο.κ. Ξεκινήστε με την ακριβή ημερομηνία των εορταστικών προσφορών και επιστρέψτε για να βεβαιωθείτε ότι τα έχετε καλύψει όλα. Με αυτό τον τρόπο θα έχετε μια σαφή εικόνα των χρονικών περιορισμών και της διάρκειας που απαιτούνται για κάθε εργασία.

Βήμα 5. Ανάπτυξη περιεχομένου μάρκετινγκ

Τώρα που έχετε ένα χρονοδιάγραμμα και ένα σχέδιο μάρκετινγκ για να δουλέψετε, ήρθε η ώρα να μπείτε στην λεπτομερή ανάπτυξη του περιεχομένου. Βεβαιωθείτε ότι διαθέτετε όλο το περιεχόμενο που χρειάζεστε πριν ξεκινήσετε τις καμπάνιες σας. Αυτό περιλαμβάνει δημιουργικά στοιχεία, προωθητικά σχέδια, σχεδιασμό ιστοσελίδων, αντίγραφα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κ.ο.κ.

Βήμα 6. Διεξαγωγή των καμπανιών

Μόλις μπείτε στην επίσημη περίοδο των εορτών είναι η ώρα να διεξάγετε τις καμπάνιες σας. Προωθήστε τις προσφορές σας με ενημερωτικά δελτία – μερικές εβδομάδες νωρίτερα είναι προτιμότερο. Στη συνέχεια, ακολουθήστε με πιο στοχευμένες καμπάνιες μια εβδομάδα νωρίτερα από τις Black Friday και Cyber Monday. Είναι επίσης σημαντικό να στείλετε προωθητικά emails την ημέρα εκείνη, και ειδικά μια ωριαία βάση ειδοποιήσεων με προσφορές που πρόκειται να λήξουν, θα προσελκύσουν αρκετούς επισκέπτες στον ιστότοπό σας.

Βήμα 7. Παρακολούθηση και αποτελέσματα

Αυτές οι καμπάνιες αποτελούν ένα κρίσιμο κομμάτι στρατηγικής για το σχέδιο μάρκετινγκ του eshop και για τα επόμενα χρόνια, οπότε βεβαιωθείτε ότι παρακολουθείτε τα αποτελέσματα και τα σχετικά δεδομένα. Κατανοήστε καλύτερα τις πηγές της επισκεψιμότητας και της κατανομής των πωλήσεων για να σας βοηθήσει να βελτιώσετε τις μελλοντικές προωθήσεις σας και να αυξήσετε τα κέρδη σας. Οπότε τον επόμενο χρόνο να μπορείτε να διπλασιάσετε την επιτυχημένη αυτή προσέγγιση.

Μόλις ολοκληρώσετε τις καμπάνιες σας, σχεδιάστε πώς μπορείτε να συνεχίσετε να προσεγγίζετε τους νέους και τους υπάρχοντες πελάτες σας και να αυξήσετε την επισκεψιμότητα του eshop σας τις ημέρες των εορτών για μελλοντική ανάπτυξη. Καλές πωλήσεις!