Νέα ετήσια αύξηση στις Online πωλήσεις λιανικής για το 2011

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό της Kelkoo από το Κέντρο Ερευνών Λιανικής στο Nottinghamοι online πωλήσεις στην Ευρώπη αυξήθηκαν για ακόμα μία χρονιά με την Βρετανία να προηγείται αντιπροσωπεύοντας το 30% των πωλήσεων για το 2011. Με βάση τα στοιχεία της ίδιας έρευνας οι online πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο ήταν € 59,4 δισεκατομμύρια ή 12,0% του λιανικού εμπορίου του Ηνωμένου Βασιλείου,  ενώ το 2008 αντιστοιχούσαν μόνο στο 8,6% των λιανικών πωλήσεων. 

 

Για την Ευρώπη συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, η συνολική αξία των online  πωλήσεων ήταν € 200,52 δισ. το 2011 έναντι  € 169,63 δισ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου μόνο σε τρεις χώρες, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και τη Γαλλία αντιπροσωπεύουν το 71% της Eυρωπαϊκής online αγοράς. Τα τελευταία δέκα χρόνια οι ρυθμοί ανάπτυξης σε πωλήσεις μέσω διαδικτύου έχουν ξεπεράσει αισθητά τις λιανικές πωλήσεις μέσω φυσικών καταστημάτων, με τις πωλήσεις στη Βρετανία να παρουσιάζουν 48% αύξηση κατά μέσο όρο από το 2008 έως 2011.

Οι αγορές στο διαδίκτυο στο Ηνωμένο Βασίλειο αντιπροσώπευαν ένα μερίδιο 12% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων το 2011, και αυτός ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί σε 13,2% το 2012. Άλλες Ευρωπαϊκές χώρες με  υψηλά μερίδια online πωλήσεων ως ποσοστό του συνόλου του λιανικού εμπορίου το 2011 ήταν η Γερμανία (9%), η Ελβετία (8,7%) και η Νορβηγία (8,1%).

Οι  «παραδοσιακές» λιανικές πωλήσεις στην Βρετανία αναμένεται να αυξηθούν κατά μέσο όρο 3,58% το 2012, σε αντίθεση με τις online πωλήσεις που αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά περισσότερο κατά 14%.

Online Πωλήσεις Λιανικής* ( δις. Ευρώ)

 20082009201020112012

Βρετανία40,0944,8652,1359,4267,74

Γερμανία29,4034,3439,1945,0750,92

Γαλλία18,6024,7531,1838,6647,17

Ιταλία5,586,607,989,9611,76

Ολ./Βελ./Λουξ.6,958,3110,1712,2513,96

Ισπανία5,306,317,879,3710,87

Δανία3,213,834,495,215,94

Σουιδία3,23,824,705,746,78

Ελβετία3,243,824,555,456,32

Νορβηγία2,793,264,004,885,71

Πολωνία1,862,513,374,515,59

Σύνολο120,22142,41169,63200,52232,76

* Δεν περιλαμβάνονται οι πωλήσεις αυτοκινήτων /ανταλλακτικών, εισιτήρια, ταξιδιωτικά αγαθά, καύσιμα, ασφάλειες, χρηματοοικονομικά αγαθά και υπηρεσίες.

Νέα ετήσια αύξηση στις Online πωλήσεις λιανικής για το 2011

Στις ΗΠΑ οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου  ανήλθαν στα 194,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2011, αυξημένες κατά 16,1% από 167,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2010, σύμφωνα με τελευταίες εκτιμήσεις  που δημοσιεύθηκαν από το Aμερικανικό Yπουργείο Εμπορίου.

Νέα ετήσια αύξηση στις Online πωλήσεις λιανικής για το 20112

Τα στοιχεία αυτά παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπό το πρίσμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και αναδεικνύουν  τη σημασία που έχει για τις σύγχρονες εμπορικές επιχειρήσεις η δραστηριοποίησή τους στο διαδίκτυο (ηλεκτρονικό εμπόριο). Το ηλεκτρονικό λιανικό εμπόριο έχει αυξηθεί σημαντικά  λόγο της εξάπλωσης των γρήγορων και οικονομικότερων ευρυζωνικών δικτύων, των ασφαλέστερων συστημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών και την θεματική αύξηση της πρόσβασης στο Internet μέσω smart phones.  Το τελευταίο στοιχείο επιβεβαιώνεται από μια νέα έκθεση που εκπονήθηκε  από την Kelkoo  και παρέχει τις  πρώτες διαθέσιμες εκτιμήσεις των πωλήσεων μέσα από smart phones  το 2011 σε 13 Ευρωπαϊκές  χώρες και περιλαμβάνει προβλέψεις λιανικών πωλήσεων από κινητά για το 2012. Η έκθεση αποκαλύπτει ότι οι αγορές ειδών λιανικής σε όλη την Ευρώπη από κινητά θα αυξηθούν από μόλις € 2,4 δισ. το 2010 σε € 14,6 δισ. στο τέλος του 2012, επιτυγχάνοντας  ανάπτυξη  510% μέσα σε μόλις δύο χρόνια.

Νέα ετήσια αύξηση στις Online πωλήσεις λιανικής για το 20113

Για την πλειοψηφία των αναλυτών είναι φυσικό να δούμε την όρεξη των καταναλωτών για online αγορές ν’ αυξάνεται χρόνο με το χρόνο. Αυτό δεν οφείλετε βέβαια στο ότι οι άνθρωποι θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα, αλλά στο ότι το online shopping αποτελεί πλέον τον πιο βολικό και οικονομικά προσιτό τρόπο για τις ατομικές τους ανάγκες.  Αναπόφευκτα, αυτό θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στα «πραγματικά» καταστήματα (off line πωλήσεις), με συνεπακόλουθο την τάση των καταστημάτων λιανικής να αναγκαστεί να έχει ουσιαστική online παρουσία με τη δημιουργία προηγμένων ηλεκτρονικών καταστημάτων που θα είναι προσβάσιμα τόσο από προσωπικούς υπολογιστές όσο και από smart phone συσκευές.

 

Tags: ecommerce , ηλεκτρονικο εμποριο , στατιστικά