Πωλήσεις στο Facebook το τέλος ενός μύθου…

Τον Αύγουστο του 2010 η Delta Airlines ανακοίνωσε την έναρξη της εφαρμογής Ticket Counter στο Facebook διεκδικώντας ότι ήταν η πρώτη εταιρεία που έχει δημιουργήσει μια εφαρμογή κρατήσεων στο Facebook. Το Δεκέμβριο του 2012 η Delta Airlines σιωπηλά κατήργησε την εφαρμογή Ticket Counter στο Facebook αφού ανακάλυψε ότι το κοινό της χρησιμοποιεί το fan page της εταιρείας μόνο για ενημέρωση και άμεση επικοινωνία αντί για την τελική κράτηση!

Το L2 δηλώνει ότι εταιρείες όπως το Four Seasons, το Jumeirah και το Hilton καταργούν τις υπηρεσίες κράτησης μέσω Facebook. Το L2 think-tank διαπίστωσε μετά από έρευνα ότι το ποσοστό των εταιρειών που πρόσφεραν κάποια δυνατότητα κράτησης μέσω Facebook θα μειωθεί από 76% το 2012 σε 52% για το 2013.

Ο Dennis Schaal Skift News Editor και USA Today Digital Traveler columnist αναφέρει χαρακτηριστικά: «πολλές ταξιδιωτικές εταιρείες καταργούν τις εφαρμογές κράτησης από το Facebook αφού ανακαλύπτουν ότι μια πιο ήπια πολιτική πώλησης στα κοινωνικά δίκτυα (Social Media) είναι πιο αποτελεσματική από τις επιθετικές εφαρμογές κράτησης».

Πωλήσεις στο Facebook το τέλος ενός μύθου…

Το Facebook γνωρίζει ότι εταιρείες σχετικές με τον τουρισμό, και όχι μόνο, καταργούν τις εμπορικές εφαρμογές που αποσκοπούν στην άμεση πώληση και ότι εστιάζουν στο brand-building και στο consumer engagement. Ο Lee McCabe, Facebook’ s head of travel, δήλωσε στο Skift: «η επιτυχία μιας εφαρμογής κράτησης εξαρτάται από την εταιρεία και το πώς αλληλεπιδρά με τους χρήστες/πελάτες της στο Facebook».

Ο ιδιοκτήτης των Loki Hotels, στο Περού και τη Βολιβία, Dro Tirosh είπε ότι η εταιρεία του αφαίρεσε από τη σελίδα τους στο Facebook την εφαρμογή κράτησης ως μια προσπάθεια να αυξήσουν την επικοινωνία με τους πελάτες τους και προσθέτει «πιστεύω ότι πήραμε τη σωστή απόφαση αφού τώρα λαμβάνουμε περισσότερα μηνύματα από τους χρήστες που μας ρωτάνε για λεπτομέρειες και για κρατήσεις από ότι είχαμε λάβει όσο χρονικό διάστημα είχαμε την εφαρμογή κράτησης».

Συμπέρασμα: έχουμε επανειλημμένα διαπιστώσει ότι τα κοινωνικά δίκτυα παίζουν σημαντικό ρόλο στον κύκλο της επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης των εταιρειών με το κοινό τους. Τα κοινωνικά δίκτυα (βλέπε Facebook) είναι ο νούμερο ένα online προορισμός σε ότι αφορά την έρευνα αγοράς και την αξιολόγηση προϊόντων και υπηρεσιών. Οι χρήστες χρησιμοποιούν τα social media για να γνωρίσουν καλύτερα τις εταιρείες και να ενημερωθούν από άλλους πελάτες και φίλους για τα προϊόντα τους και το παρεχόμενο επίπεδο υπηρεσιών. Σε ότι αφορά όμως το στάδιο της αγοράς το web site της κάθε εταιρείας εξακολουθεί να αποτελεί τον τελικό προορισμό, μέσα από τον οποίο ολοκληρώνονται οι συναλλαγές και παρέχονται online υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας!