Πόσο σημαντική είναι η τιμή των προϊόντων για τους πελάτες σας;

Τα αποτελέσματα των πρόσφατων ερευνών σε online retail markets (e-tail) από τις Foresee και Webcredible μας εξέπληξαν αφού ανέδειξαν σε μια ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική κατάσταση παγκοσμίως πως οι καταναλωτές δίνουν μικρότερη σημασία στο κόστος των αγαθών σε σύγκριση με άλλες παραμέτρους. Το στοιχείο αυτό θα πρέπει να αξιολογηθεί ιδιαίτερα για όλους όσους δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο σήμερα σε ότι αφορά τη στρατηγική marketing και πωλήσεων που θα πρέπει να ακολουθήσουν και τις παραμέτρους που θα πρέπει να ρυθμίσουν για το καλύτερο δυνατό αποτελέσμα. 

 

Πόσο σημαντική είναι η τιμή των προϊόντων για τους πελάτες σας;

Πιο συγκεκριμένα, οι ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων δεν θα πρέπει να εστιάζουν την προσοχή τους μόνο στις τιμές των προϊόντων τους έναντι των ανταγωνιστών τους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ερευνών της Foresee και της Webcredible ιδιαίτερα σημαντικοί παράγοντες για τους Online καταναλωτές – πέρα από την τιμή – είναι οι ακόλουθοι:

 

1. Η Aσφάλεια και η φήμη

Η φήμη που έχει το ηλεκτρονικό κατάστημα μαζί με την ασφάλεια των συναλλαγών είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για τη δημιουργία εμπιστοσύνης στους πελάτες. Οι πλειοψηφία των καταναλωτών (28% των ερωτηθέντων) δεν θα ψώνιζαν από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στο οποίο δεν θα αισθανόντουσαν ασφαλείς σε ότι αφορά τα στοιχεία των συναλλαγών τους (πιστωτική κάρτα και προσωπικά δεδομένα). Αυτό καθορίζεται από το πόσο γνωστό και δημοφιλές είναι το eshop (βλέπε Amazon.com) καθώς επίσης και από τις ενδείξεις ασφαλών συναλλαγών (π.χ. πιστοποίηση PCI DSS και SSL certificates από γνωστούς vendors όπως η VeriSign και η GeoTrust)

 

 

2. Το shopping experience

Η εμπειρία που αποκομίζουν οι πελάτες σας κατά τη διάρκεια των αγορών τους στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες επιτυχίας ιδιαίτερα για τα ηλεκτρονικά καταστήματα λιανικής πώλησης (b2c). Στο shopping experience έχουμε αναφερθεί εκτενέστερασε προηγούμενο άρθρο μας.

 

 

3. Οι παρεχόμενες διευκολύνσεις

Παρέχετε 24Χ7 υποστήριξη στους πελάτες σας; Προσφέρετε δωρεάν ή φθηνά μεταφορικά; Πόσο γρήγορη είναι η αποστολή των προϊόντων σας; Πόσους τρόπους πληρωμής παρέχετε; Πόσο εύκολες είναι οι επιστροφές των προϊόντων για τους πελάτες σας; Πόσο εύκολο είναι γι’ αυτούς να παρακολουθήσουν την εξέλιξη των παραγγελιών τους; …

 

 

4. Η εγγύηση των προϊόντων

Τι εγγυήσεις παρέχετε για τα προϊόντα σας και τι ακριβώς θα συμβεί σε περίπτωση που αυτά θα βρεθούν ελαττωματικά; Πόσο εύκολο είναι για τους πελάτες σας να επιστρέψουν κάποιο προϊόν; Παρέχετε δυνατότητα επιστροφής χρημάτων;

 

Ο στόχος σας θα πρέπει να είναι η ελαχιστοποιήση του ρίσκου που αναλαμβάνουν οι πελάτες σας αγοράζοντας από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα κάποιο προϊόν. Σε κάθε περίπτωση, οι πελάτες σας θα πρέπει να αισθάνονται «άνετα» με τις αγορές τους χωρίς να έχουν δεύτερες σκέψεις αναφορικά με την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών σας. Με αυτό τον τρόπο «χτίζετε» την εμπιστοσύνη των πελατών σας και τη φήμη της εταιρείας σας. Στοιχεία ιδιαίτερα σημαντικά για την επιτυχία τόσο των νέων όσο και γνωστών online stores.

Η εταιρεία μας διαθέτει πλήρες πορτφόλιο υπηρεσιών και λύσεων ηλεκτρονικού εμπορίου με προηγμένες λειτουργίες έξυπνων πωλήσεων και customer service. 

Tags: shopping experience , user experience , ηλεκτρονικο εμποριο