Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Semantic Search Technology: Νέος αλγόριθμος αναζήτησης από την Google

Πρόσφατα άρθρα post-image-alt

Στους επόμενους τρεις μήνες η Google θα αλλάξει τον αλγόριθμο αναζήτησης προκειμένου στα αποτελέσματα να εμφανίζει πιο στοχευμένες και ολοκληρωμένες απαντήσεις. Στη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης πάνω από τη λίστα των links που σχετίζονται με την αναζήτηση θα εμφανίζει πληροφορίες που θα αντλεί από την τεράστια βάση δεδομένων που αναπτύσσει τα τελευταία δύο χρόνια και αφορούν πληροφορίες για εκατοντάδες εκατομμύρια «οντοτήτων» (entities) όπως άνθρωποι, τοποθεσίες και αντικείμενα. 

Σύμφωνα με άρθρο της WSJ, στόχος της Google είναι να βελτιώσει τη χρηστικότητα της μηχανής αναζήτησης εμφανίζοντας – εκτός από links – σχετικές πληροφορίες που δίνουν άμεση απάντηση στα ερωτήματα των χρηστών βασισμένη στη σημασία των λέξεων της αναζήτησης. Για παράδειγμα αν ένας χρήστης σήμερα κάνει αναζήτηση με τη λέξη «Αθήνα» θα πάρει σαν απάντηση links σε web sites όπως το Wikipedia και cityofathens.gr . Με το νέο αλγόριθμο στην κορυφή της σελίδας των αποτελεσμάτων θα εμφανίζονται πληροφορίες που γνωρίζει η Google για την Αθήνα όπως η τοποθεσία, ο καιρός και άλλα χρήσιμα στοιχεία για την πόλη.

Ο νέος αλγόριθμος αναζήτησης, που θα συνεργάζεται με τον υφιστάμενο, στηρίζεται στις αρχές του σημασιολογικού ιστού (semantic web) και προσομοιώνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο.

Η Google δεν αντικαθιστά τον υφιστάμενο αλγόριθμο που καθορίζει το πόσο σχετικό με την αναζήτηση είναι ένα web site με βάση τις λέξεις κλειδιά στο περιεχόμενο του και τα links άλλων websites σε αυτό. Αντιθέτως, η εταιρεία θα συνδυάζει τη νέα τεχνολογία «σημασιολογικής αναζήτησης» με τον υφιστάμενο αλγόριθμο προκειμένου να διακρίνει την αξία και την σχετικότητα των πληροφοριών των web sites για να αποφασίζει την θέση που θα έχουν στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Τα νέα δεν είναι καθόλου ευχάριστα για τους SEO experts καθώς οι λέξεις κλειδιά και τα links θα παίζουν μικρότερο πλέον ρόλο στην βελτιστοποίηση των web sites αναφορικά με την κατάταξή τους στη σελίδα των αποτελεσμάτων. Σύμφωνα με online marketing αναλυτές η αλλαγή αυτή είναι πολύ πιθανό να επηρεάσει το 15-20% του συνόλου των αναζητήσεων στη Google !!!